Vores 2.g’ere på HHX har arbejdet på et tværfagligt projekt i sprogfagene dansk, engelsk, spansk og tysk, hvor de skulle give deres bud på en “Stop Rygning”-kampagne målrettet unge mennesker. Eleverne skulle nøje tilrettelægge kampagnen og præsentere, hvordan en sådan kampagne bør se ud for at nå de unge.
Mange gode bud
Problemstillingen satte gang i elevernes kreative tanker, og de gik seriøst til opgaven. Det resulterede i spændende og interessant indhold til deres “Stop Rygning”-kampagne. Der blev både produceret hjemmesider og små catchy reklamefilm. Hjemmesiderne skulle være på flere sprog, og kampagnefilmen på engelsk.
Eleverne arbejdede i grupper, og de havde 4 dage til at udarbejde en kampagne, producere indhold til kampagnen og præsentere den for deres sprog-undervisere.
En svær opgave
Efter at have hørt om alle kampagner og set deres indhold, blev underviserne sat på en svær opgave. De skulle nemlig finde de tre bedste kampagner for efterfølgende at kåre den bedste kampagne.
Spanskunderviser Helle Klausen fortæller:
– Resultaterne var fantastiske, og det var svært at finde en vinder-kampagne – der var tæt løb blandt de tre grupper.
Selvom det var svært at finde en vinder, fik finalisterne følgende placeringer:
- pladsen: Gruppen fra 2a: Gabriel, Emma, Christian, Camilla, Tobias H og Malthe.
- pladsen: Gruppen fra 2c: Nicolaj, Emma, Sonne, Julie B, Cosmus og Pelle
- pladsen: Gruppen fra 2d: Casper, Magnus, Julie, Nicolaj og Oliver
Vinder-kampagnerne:
Gruppen fra 2a stod bag kampagnen “Make it taboo” og lavede denne rigtig gode kampagnefilm:
Gruppen fra 2c havde lavet en kampagne, der hedder “Dead end,” og de fik lavet følgende kampagnehjemmeside og nedenstående kampagnefilm:
Gruppen fra 2d havde lavet kampagnen “The direction,” og deres kampagneside kan du se her.
Kæmpe stort tillykke til alle vindere og flot arbejde af alle 2.g’ere!