I denne uge arbejder 2.g’erne på HHX med studieområdeprojekt 4 (SO4), der har kultur, marked og kommunikation som overordnet tema.

Eleverne har fået til opgave at oprette deres egne fiktive virksomheder, der sælger bæredygtigt tøj til unge mennesker, som de skal markedsføre på enten et engelsktalende eller spansk/tysktalende marked.

Interkulturel kommunikation
Her skal eleverne derfor arbejde tværfagligt og bruge deres viden om bl.a. kulturforskelle fra sprogfagene, engelsk, spansk og tysk til at udarbejdede forskellige marketingtiltag og kommunikationsmateriale til deres udenlandske målgruppe.

Spansk og tysk underviser samt SO4-vejleder, Marie Andersen, fortæller:
– Eleverne skal markedsføre sig på det engelsktalende og spansk/tysktalende marked, og derfor er deres endelige produkter i SO4 blandt andet en hjemmeside/blog og en reklamefilm.

Gruppeprojekt
Eleverne arbejder i grupper på SO4, og det kan gør de på Teams.

Her har vi bl.a. August, Zygi, Maia og Tim fra 2D og Malthe, Arthur, Jonas og Viktor fra 2A, der er fuld gang med gruppearbejdet på Teams.

Teams er eleverne blevet eksperter til – og gruppearbejdet fungerer derfor rigtig fint for alle grupper.