Tirsdag 8. november var en særlig dag på Slottet, da der var fællestime for både undervisere og elever. Slottets fællestime er et af mange tiltag mod bedre trivsel og læring for vores elever.

Til fællestimen skulle alle 1.g-elever lære at etablere fællesskaber. Det krævede mod, samtaler og nysgerrighed. Først med dem man kendte, men siden hen også dem man aldrig havde talt med før, hvilket var en stor udfordring for mange. Eleverne var selvfølgelig imødekommende og seje og hele oplevelsen var en stor succes.
Mange tak til Casper Rongsted for at sætte gang i snakken og fællesskabet i rummet.

Imens hørte 2.g og 3.g-eleverne et oplæg om digital eksistens og dannelse af Eva Fog Noer. Dette fik mange af eleverne til at reflektere over brugen af bl.a. sociale medier og andre digitale værktøjer. Også tak til Eva for at indvie vores elever i det spændende emne.

Underviserne hørte et oplæg om angst og autisme af Mathilde Lusty Sørensen. Her var opfordringen at fokusere på at skabe trygge og tydelige rum for eleverne til at være og lære i. Tak til Mathilde for at dele din personlige historie og erfaring med os – det var super sejt!

Slotshaven Gymnasium vil forsætte med at sætte fokus på trivsel og læring og vi forpligter os på at følge op på dagens emner i undervisning og praksis på Slottet.

Vi takker alle ansatte, elever og oplægsholdere for nogle reflekterende, lærerige og inspirerende timer.

Se flere billeder fra dagen her.