Slottet havde i slutningen af april besøg af kommunikationsforsker og underviser fra Copenhagen Business School, Karl-Heinz Pogner, som holdt et foredrag om identitet og t-shirt-kommunikation for hhx-eleverne i 1.g.
Et vigtigt medium
Eleverne hørte om, hvilke budskaber en t-shirt kan kommunikere, og fokus var på, hvordan vi i fælleskab skaber og deler meninger med hinanden konstant og hele tiden – også med noget så almindeligt som en t-shirt som et vigtigt medium.
Og her var Karl-Heinz’ beskrivelse af t-shirten særlig interessant: Han fortalte, hvordan en t-shirt kan ses som et lærred, der kan kommunikere, hvem man er som person, samt hvilke holdninger, meninger og overbevisninger, man har. Med andre ord er en t-shirt – og alt andet tøj for den sags skyld – en mulighed for at udtrykke sig.
Mange forskellige budskaber
I løbet af foredraget blev det illustreret gennem en opvisning en række t-shirts, som kommunikerer forskellige budskaber. Alt fra politiske holdninger til kommercielle budskaber i form af reklame for produkter eller branding af forskellige byer og steder.